By 22 Temmuz 2013 Devamı →

Osteoporoz İlaçlarının Yan Etkileri



Osteoporoza bağlı kemik kırıklarını azaltan bifosfonat grubu ilaçların uzun süre kullanımına bağlı olarak çenelerde ölü kemik yapısı oluşabildiği bildirildi.

Osteoporoz İlçalarıİzmir Katip Çelebi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Ağız Diş ve Çene Cerrahisi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Yard. Doç. Dr. Hüseyin Akçay, yaptığı yazılı açıklamada, menopoz sonrası dönemde kadınlarda kemik mineral yoğunluğunu artırıp osteoporoza bağlı kemik kırıklarını azaltan bifosfonat içerikli ilaçların yaygın olarak kullanıldığını belirtti.

BİSFONAT GRUBU İLAÇLAR

Bifosfonat grubu ilaçların, bazı kemik hastalıkları, paget hastalığı, çeşitli tümörlere ait kemik tutulumlarının bulunduğu hastalarda kullanıldığına işaret eden Akçay, şunları kaydetti:

“Bifosfonat grubu ilaçların uzun süre kullanımına bağlı olarak çenelerde ölü kemik yapısı oluşur. Yan etkiler, ağız içinde tedavisi oldukça zor açık yaralar şeklinde beliriyor ve bu yan etkilerin görülme sıklığı günümüzde hızla artıyor. Bu yan etkilere kötü ağız hijyeni, diş eti hastalıkları, diş çekimleri ve ağız içi cerrahi uygulamalar eklendiğinde tedavisi zor yaralara zemin hazırlanıyor. Bifosfonat tedavisi başlamış ise hastalar ağız hijyeni konusunda çok daha titiz olmalı ve tedavisine başlandıktan sonra düzenli diş hekimi kontrollerini ihmal etmemelidir.”

Yard. Doç. Dr. Akçay, bifosfonat içerikli ilaçları kullanan hastaların diş hekimlerine, kullanılan ilacın türü, dozu ile kullanım süresine ilişkin detaylı bilgi vermesinin önem taşıdığını bildirdi.

...

loading...

Yazar : XprodoksiT - Yazıları
Kategori: Faydalı Bilgiler

Etiketler:, , ,


Comments are closed.