KIŞIN HIZLI KİLO VERME YOLLARI

Kilo almak için en ideal dönemlerden olan ekim ayında sabahları kuşburnu içerek ve tüm öğünlerde maydonoza ağırlık vererek hızla kilo verebilirsiniz. Üstelik bu ikili sizi, enfeksiyonlara karşı da korur. Böylelikle diyet yüzünden metabolizmanız zayıf düşmez.

Ayrıca soğuk algınlığı ve gribe yakalanmadan istediğiniz kiloya inebilirsiniz. Beslenme ve Diyet Uzmanı Aşkın Yüksel, Ramazan sonrası yavaşlayan metabolizmanın hızını artıran ve hızla kilo vermeyi sağlayan ‘Kış Diyeti’ni bizlerle paylaştı…

AZ AMA SIK BESLENİN

Kışın hızla kilo nasıl verilir?

Bu aylarda enfeksiyon hastalıklarında gözle görülür bir artış olur. Dolayısıyla hem kilo vermek, hem de enfeksiyondan korunmak öncelikli hedef olmalıdır. Beslenmede ilk ilke, az ama sık beslenmeye geçişi sağlamaktır. Öğünlerin azar azar ama sık sık olmasını öneriyorum. Güne doyurucu bir kahvaltıyla başlamak ve kahvaltıda C vitamini yönünden zengin olan kuşburnu, yeşil biber, maydanoz gibi besinler tüketmek metabolizmayı hızlandırır.

Ayrıca enfeksiyona karşı vücut direncimizi de arttırır. Öğün aralarında bol bol taze meyve ve sebze tüketilmesini öneriyorum. Meyve tüketimi günlük 6-8 porsiyona kadar çıkabilir. Kızartmalardan mümkün olduğunca kaçınılmalı.
Sıvı tüketimini arttırmak için ayran, süt, yoğurt, taze sıkılmış meyve suları, şekersiz kompostolar ve çorbalar tercih edilebilir. Ramazan’da yavaşlayan ve tembelleşen bağırsaklar içinse diyet posası artırılabilir. Bunun için ise beyaz ekmek yerine kepekli ekmek, kepekli pirinç ya da kepekli makarna önerebilirim.

Yavaşlayan metabolizma nasıl hızlandırılır?

Çoğu kişi günlük aktivitelerini iyice aşağı çekmişti. Ramazan bitti ve öğün sayısındaki sınırlama kalktı. Metabolizmanızın eski hızına ulaşması için dengeli beslenmek ve spor yapmak şart. 3 ana öğüne ek, en az 2 ara öğünden oluşacak bir beslenme pogramı ve her gün 1 saatlik tempolu yürüyüşlerle eski hızınıza en kısa sürede ulaşabilirsiniz.

Hangi egzersizlerle metabolizmanın hızı artar?
Metabolizmayı en güzel hızlandıran spor her gün yapacağımız tempolu 1 saatlik yürüyüşlerdir. Özellikle güne aç karınla 1 saatlik tempolu bir yürüyüşle başlamak, metabolizmanızı saat gibi çalıştırır. En güzel spor, severek yaptığımız spordur. Evde en kolay yapabileceğimiz sporsa danstır.

DİYETİSYENE BAŞVURUN
Ramazan’da alınan kiloların kalıcı olmaması için neler yapılmalı?
Genellikle Ramazan boyunca 4-5 kilo alınmakta ve gerekli önlemler alınmadığı için bu kilolar kalıcı olmaktadır. 1 paket margarinin 250 gr olduğunu hepimiz biliyoruz. Dolayısıyla alınan bu kilolar 16 ile 20 paket margarine denk gelmektedir. Bu da oldukça önemsenmesi gereken bir rakamdır. Ramazan’ı kilo alarak kapatanlar, öncelikle bir diyetisyene başvurup vücutlarındaki kas, yağ ve sıvı oranlarını ölçtürmeli. Ardından da verilere göre bir diyet programı düzenlenmeli. Eğer bu oran yağ olarak artış gösteriyorsa, mutlaka diyet tedavisine başlanmalı

Sevdican GÜNEŞ
www.xprodoksit.com

Paylaş
Yazar : XprodoksiT - Yazıları
Kategori: Diyet

Etiketler:, , , , ,


29 Yorum Var "KIŞIN HIZLI KİLO VERME YOLLARI"

Trackback | Comments RSS Feed

  1. nese diyor ki:

    bogazinizi tutun habire her buldunuzu yerseniz veremesiniz tabi insanin kilo almakta vermekte kendi ekinde istersenizzzzzz verirsinizz ama sabirli olun ve bogazinizdan fedakarlik yapmayi unutmayin bir iki ay deil hayat boyu aliskanlik yapinnnnnnnn

  2. Bahadır UÇAR diyor ki:

    Arkadaşlar Stj. Dr. Ahmet Bahadır UÇAR'ın bu konuyla ilgili güzel bir yazısı var okumanızı şiddetle tavsiye ederim.

    http://www.tibbiyardim.com/kilo-vermek-sorun.html

  3. kutlay diyor ki:

    arkadaşlar aşık oldum 20 kilo verdim ayrıldım 25 geri aldım:(( En iyi formul aşk yemeyi içmeyi unutuyorsun….

  4. melisa gür diyor ki:

    boyum 1,65 ve kilom suan 70`e vardi bende cok kilo aldim ve veremiyorum isim nedeniyle sürekli oturuyorum
    spor yapmak istiyorum ama yapamiyorum bacaklarim uyusuyor ve sonra hareket ettiremiyorum diyet derseniz onuda tam olarak yapamiyorum migrenim var ve ac kaldigim zaman cok kötü oluyorum en az 15 kilo vermem gerekiyo lütfen yardimci olun

  5. medine dualı şehir diyor ki:

    mrhbalar benımde sızler gıbı malesef kılo sorunum var,pskolojımı tam bozdum zayıflamaya adopte oldum inanki önce Allah tan isteyın yasım 23 kılom 85 ti 80 oldum çok şükür,az yemek az uyumak az konuşmak vücuda en yararlı şeyler bunlar ben bunları yaptım ayrı yetten yürüyüş evde spor yapıyorum dışarı çıkamadıgım zaman,elma sirkesi içiyorum yememe çoook dıkkat deim yerındeyse pür dıkkat edıyorum,sizde az yıyın inanın yardımcınız Allah olsun dua edın kılolu ınsan namazından ibadetın den bır şey anlamıyor kalkmakta zorluk çekıyor bunu kafama takarak basladım bıraz olmadan 5 kılo verdım bol sebze meyve abartısız bol su hareket yardımcı bitkıle vs hedefım 55 olmak Allah ın izni ile pes etmeyin tartı da aldım kendıme haftada cıkın hergun morelınız bozula bılır pes edebılırsınız kıloyu nasıl aldıysaynız öle verın kılo alırken hareketsız aburcubur yerdık tersını yapmadıkca kılo veremezsınız byy.

  6. Emine sezer diyor ki:

    Bende 1 ayda 10 kilo verdim ilk 15 gün sabah ve akşam aç karnına sirkeli şu diğer 15 günde maydanozlu şu içtim kendime bir çekmece yaptım içine diyet bisküvi elma çeşit çeşit çaylar koydum artık buz dolabına elimi götürmüyorum sabah 2 domates 1 salatalık 4 diyet bisküvi 12 13 arası 3 kayısı 3de yağsız yoğurtla cacık 5de 3 kayısı daha 6da son olarak 1 eksi elma ayrıca 2 litre şu mutlaka için benim 20 kilo daha fazlam var vericem inşallah yürüyüşü unutmayın..

  7. gizem emer diyor ki:

    çöp poşeti takın vücudunuza. 2 saat koşun ben öle yaptım çok azda boğazdan kestim yemeğmğ düzgün yedim. aburcuburu kestim. 67den 54e indim yaklaşık 6 ayda. inanın bana . kesinlikle vericeksiniz bana inanın. ve kendinizede güvenin. güven, azim , başarı her kapının anahtarıdır bunu sakın unutmayın. bolll şanslarrrr…

  8. alşegül diyor ki:

    yaaaaaaa…………..ben kilo verdikçe kalçam büyüyoooooooooooo n yapmalıyım

  9. ece karlı diyor ki:

    aynılarını yaparsam kilo vereceğime nerden emin olacam

  10. münevver diyor ki:

    hep aynı boş vaatler

  11. ecem diyor ki:

    bu herblafe sakın ınanmmayın sadece para tuzagı akıllı olun yemın ederım butun söylenenler yalannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn…!

  12. dilara yıldırım diyor ki:

    meraba ben dilara ben 18yasındayım ve assırı gobegım var bacaklarım ınce ama gobek cok ben okula gıdıorum ve staj yapıorum staj yaptıgım yerde sabah 8:00 aksam 6:30 kadar oturuorum sbaha kahvaltısını yapıorum ve birde öğlen yemegi ara öğun falan ama kılo veremıorum napabılırımmm:((

  13. ırmak diyor ki:

    yaaaaaaaaaa olmuyo olmuyo ağzımızıda tutsak kilo veremiyoz

  14. songül önal diyor ki:

    benım yavaş çalışan bı motebolızmam var vede ben bundan çok şıkayetcıyım balık etlıyım boyum 1.68 kılom 65 vede ne yersem gıysılerım yakışmıyo çalışan bı bayanım hep oturuyorum ama sabahları kahvaltı yapmadan 30 dk yol yürüyorum evımden iş yerıne yürüyorum bılerek bı 10 kılo versem çok rahat olurum vede benım sadece göbegım var elımden yüzümden memnunum sızce nasıl çok mu kötü yoksa çokçok mu kötüüüü…

  15. kübra can diyor ki:

    site güzel ama dolu değil.hep aynı şeyler..ya şimdi önümüz kıs ve ben 8 kilo vermek stiyorum.yemeği kessek vücut direncsiz kalacak.ee malum domuz gribi var.o yüzden arkadaslar nolur yemeği kesin diyenleri dinlemeyin benim ailem doktor.ve bu domuz gribi ve normal grip ddaha doğrusu kısın sağlıklı olabilmek direncli olabilmek için gıdanızı iyi alın.ben mekik çekerek vermiştim kilomu bide yeşil cay içerek 3haftada 6 kloya yakın verdim 8 daha verirsen rahatlıcam

  16. KAAN ile ZAYIFLAMA diyor ki:

    20 dakikalık seanslar
    haftada 3 gün kardiyo egzersizleri
    vücut yağ oranını düşürmek için tek çözüm
    malesef, bu böyle

  17. KİLO SORUNU İCİN CÖZÜM diyor ki:

    -Merhaba KİLO ALMAK VE VERMEK isteyenlere muhtesem bir cözüm önerim var.
    -Dünyanın 80 ülkesinde gecerli olan, tamamen bitkisel, iade garantili…
    -SEVDİGİNİZ HİCBİRSEYDEN VAZGECMEDEN KİLO ALACAKSINIZ…
    -Saglık bakanlıgı tarım köisleri bakanlıgından onaylı
    -30 yıllık bir sirket
    -iade garantili
    -bu ürünler bir diyet degildir.
    -Kalorinizi kontrol ederek kilo verin – alın

    her türlü yardım icin
    msn – mail: j2_em@msn.com

    10 dakikanızı ayırın.hayatınız degissin.
    HERBALİFE

  18. doğukan yılmaz diyor ki:

    göbeği inceltmek istioysan sabah ve akşam yatmadan yarım mekik çek hergün 5 tane artır ama… 1 hafta içinde farkı görünce bana teşşkür ediceksin ciddiyim..:)

  19. ebru deniz diyor ki:

    yha ben göbek bölgemi inceltmek için uğrasıom:(napabilirimm????

  20. mery mery diyor ki:

    ya evet biraz ağzını tutup az da spor yapınca yağlar gidio da işte ağzımı tutamıyorum
    ona bi çare lazım.

  21. gülşen ocak diyor ki:

    cilt lekelerine özellikle güneş lekelerine evde yapılabilir bir çözüm varmı?gitmedigim doktar kalmadı ama yöntemi yok sadece korunma yolları ama ben tamemen yok olmasını istiyorummm lütfen bir çözümmmmmmmm:(

  22. ASİYE ŞAHİN diyor ki:

    CİLT LEKELERİNE EWDE BİR ÇÖZÜM WAR MI WARSA LÜTFEN YAZIN……

  23. neslihan diyor ki:

    güsel bi site ama hep aynı seyler söleniniyo biras seğişiklik… farklı yollarla kilo wermenin yolu yokmu sanki hap şu bu lavahana maydonozz oof of

  24. simge soysert diyor ki:

    Kilo verdikce dikkat etmedign surece kilo aliyorsun ve obezite stresin gttikce artıyor. Obezitelige son! Ben kilo vermek, zayiflamak istiyorum diyorsan bunu basarmalısın

  25. eylem diyor ki:

    ben ce çook güzel bir sayfa hazılamışsınız bunun için hepinize teşekkür ederim bu bilgisiz toplum için çok faydalı olacağından eminim ama birazdaha bilgi verilirse daah a iyi olacğından eminim

  26. belma aksoy diyor ki:

    azınızı tutun spor yapın kilo verirsiniz

  27. gülen seven diyor ki:

    amnn ırakın kilo vermeyi tombiş olmak daha gzl bence ben zayıfımda noluo sankı 1,68boyunda 51kiloyum yiyom yiyom tombul olamıom yaaaa:D:D:d:d:D sadece sunu dıyorum hayat boşşş yemekle coşşşşşşşşş::):):)saygılar ve sevgiler

  28. yok diyor ki:

    ulan tuy diyoruz kilo problemleri çıkıyo bi yardımcı olun

  29. Sevim Karadağ diyor ki:

    Daha somut yolları vermektense herkesin bildiği yolları veriyosunuz bütün siteler bu konuda yetersiz kalıyor çünkü herkes bibirinden kopya alıyor.

Yorum Ekleyin


+ yedi = 13