Ana Sayfa

Sağlık
Diyet
Güzellik
- Doç.Dr.Alev Eken
-
Doç.Dr.Nuran Atmanoğlu
-
Dr.Ceyda Şener
-
Dr. Horward Murad
-
Ebru Şallı
-
Meryem DEDE
-
Suna Dumankaya
-
Şule Karabağ
Jinekoloji
- Prof.Dr.Derin Kösebay
-
Dr. Süleyman Eserdağ
-
Dr. Aytuğ Kolankaya
-
Op.Dr. Alper Mumcu
 

Reklam
Loading

Ana Sayfa - Sağlık - Erdem Yeşilada - DAMAR SERTLİĞİNE KARŞI SİYAH ÇİKOLATA
DAMAR SERTLİĞİNE KARŞI SİYAH ÇİKOLATA
xprodoksit gönderdi. | 16.03.2011

Siyah çikolata damar sertliği riskini azaltabilir

Çikolatanın insan sağlığına yararları konusunda daha önce de bazı araştırmaların sonuçlarını sizlerle paylaşmıştım. Şimdiye kadar yürütülen çalışmalarda, özellikle siyah çikolatanın zengin polifenolik bileşik içeriği nedeniyle kalp ve damar rahatsızlıklarında yararlı olabileceği bazı deneysel ve epidemiyolojik çalışmalarla ortaya konulmuştu. 13 gönüllü üzerinde yapılan bir çalışmada 14 gün süreyle günde 100 gram siyah çikolata tüketilmesiyle büyük tansiyonda (sistolik) ortalama 5,1 mmHg ve küçük tansiyonda (diyastolik) ortalama 1,8 mmHg düşme sağlandığı bildirilmişti. Bu değerler oldukça önemli, yüksek tansiyonu 16-17 civarında olan bir hastada normalleşme sağlanabilir. Benzer bulguların daha sonra yürütülen çalışmalarla da gözlenmesi etkinliğin bir kanıtı olarak kabul edilebilir.

Siyah çikolata damar sertliği riskini azaltabilir
Alman erişkinler üzerinde yürütülen bir başka çalışmada da katılanların dörtte birinde tansiyonda yüzde 40’lık bir düşme gözlenmiş. En son iki ay önce siyah çikolatanın gebelikte yüksek tansiyon riskini azaltabileceği konusunda ünlü Yale Üniversitesi Tıp Fakültesi araştırmacıları tarafından yürütülen bir çalışmanın sonuçlarını incelemiştik. Bu hafta çok yeni yayımlanan ve çikolatanın kalp ve damar işlevleri üzerindeki etkinliğini ortaya koyan üç bilimsel çalışmanın sonuçlarından bahsetmek istiyorum.

SONUÇLAR OLUMLU

ABD’de yedi üniversiteden araştırmacıların görev aldığı ve ardışık olarak yürütülen iki paralel çalışmadan birinde 2 bin 217 gönüllüye sorgulama içerisinde yedikleri çikolata miktarı ve sıklığı sorulmuş. Ardından koroner arterlerde damar sertliği (kalsifiye aterosklerotik plaka) gelişimi tomografi ile (CT) tespit edilerek elde edilen sonuçlar bilimsel dereceleme sistemi ile değerlendirilmiş (Agatston skoru). Sonuçlar yorumlandığında çikolata tüketimi sıklığı arttıkça damar sertliği riskinde belirgin bir azalma sağlandığı gözlenmiş.

KALBE DE İYİ GELİYOR

Aynı grup tarafından yayımlanan ve yaşları 25-93 arasında 4 bin 970 gönüllüde yürütülen bir başka anket çalışmasında ise çikolata tüketme sıklığı arttıkça (ayda    1-3 defa, haftada 1-4 defa ve haftada beş defadan fazla) koroner kalp hastalığı gelişme riskinde belirgin bir azalma gözlenmiştir.

Yeni yayımlanan üçüncü çalışmada ise herhangi bir ilaç kullanmayan 22-28 yaşları arasında 18 sağlıklı genç gönüllü kullanılmış. Birkaç haftalık uyum diyeti uygulamasından sonra bir gruba flavanolce zenginleştirilmiş kakao, diğer gruba flavanolce fakirleştirilmiş kakao tozu ilave edilmiş diyet verilmiş. Flavanol polifenolik yapıda ve kuvvetli antioksidan etkili bir grup bitki bileşenidir. Yemeği yedikten önce ve sonra (iki, dört ve altı saat) alınan kan örneklerinde trigliserit, total kolesterol, kolesterol (HDL, LDL) değerleri izlenmiş. Sonuçta flavanolce zenginleştirilmiş kakaolu diyet uygulamasının izlenen kan değerlerinde belirgin birşekilde azalma sağlayabildiği gözlenmiş.

- Çikolata Tansiyonu Düşürür mü?

Yukarıda bahsettiğim üç çalışma da son iki ay içerisinde yayımlandı. Sonuçlar daha önceki çalışmaları destekler nitelikte. Sonuç ortada; özellikle siyah çikolata orta derecede kalp ve damar hastalıklarında tedaviye yardımcı olmak üzere zevkle tüketilebilecek bir deva olabilir. Bu arada yediğiniz çikolatanın kalitesi de önemli. Malum bazı üreticilerin yaratıcılığının sonu yok! Keçiboynuzu tozu, üzüm pekmezi, vb. çikolata diye satılabiliyor.


Prof.Dr. Erdem YEŞİLADAProf. Dr. Erdem YEŞİLADA
Sorularınız İçin : eyesilada@yeditepe.edu.tr

* Metabolik Sendrom ve Bitkisel Çözümler
*
Sonbahar İçin Bitkisel Çaylar
* Eklem Kireçlenmesinde Beslenme
* Nanoteknoloji Zararlı mı?
* Çay Algılamayı Etkiliyor
* Kahve Tansiyonu Yükseltir mi?
* Hamilelikte Çemen Tohumu Kullanımı
* Tip 2 Diyabetin İlacı Çemen Otu Tohumu
* Safranın Kısırlık Üzerine Etkisi
* Tarçın Alzheimer'den Korur mu?
* Spor ve Diyet Yapmadan Zayıflanır mı?
* Ortalama Yaşam Süresi Nasıl Uzuyor?
* Mate Çayı Zayıflatır mı?
* Eklem Kireçlenmesinde Glukozamin Kullanımı
* Şerbetçi otu Sinirsel Uykusuzluğun İlacı
* Zayıflama ilaçları ile Gelen Ölümler
* Altın Çilek Efsanesi
* Hamilelikte Hangi Bitkisel İlaçlar Kullanılabilir?
* Hamilelikte Bitkisel İlaç Kullanımı
* Alzheimer ve Demansı Önlemek için
* Şeker Hastaları İçin Muhteşem Üçlü
* Bitkilerin İlaç Haline Gelmesi Zararlı mı?
* Doğru Bitkisel Tedavi Nasıl Olmalı?
* İdrar Yolu Enfeksiyonu için Kranberi
* Damar Sertliğine Karşı Siyah Çikolata
* Ekinezya Tablet Kullanmayın
* Meyve ve Sebze Kanserden Korur mu?
* Yüksek Tansiyon ve Kolestrol içn Zeytinyaprağı
* Menopozdaki Kadınları Sarı Kantaron Kurtarıyor
* Sarı Kantaron ve Yaraları İyileştirme Gücü

Tüm Yazıları...

Gelen Yorumlar
Toplam 1 yorum, 1-1 arası gösteriliyor, yeni tarihliler sonda.
Avrupa da birçok ülke stres ve depresyon durumlarında bitki ekstrelerinden üretilmiş olan ve hiçbir yan etkisi bulunmayan Rlxon Anti Stres Formula’yı sentetik anti depresanlara alternatif ürün olarak kullanımını onaylamıştır.

Rlxon’un içeriğindeki bitki ekstreleri, beyinde SEROTONİN miktarını ve etkisini arttırır.
rlxon eklemiş. | 14.04.2011 Saat 14:51
Yorum Ekleyin
Yorum
Adınız Soyadınız
Mail
Beni hatirla
Yeni bir yorum geldiginde haber verin.
Lütfen Cevaplayın
Yandaki harfi yazın, 'n' 


Yasal Uyarı! : 1- Bu sitede yer alan bilgilerin yardımcı ve destekleyici olduğunu unutmayınız ve hekime gitmeden kendi kendinizi tedaviye kalkışmayınız. Uygulamalar kişisel ihtiyaca ve koşullara göre değişkenlik gösterebilir. Site içeriğinin tanı ve tedavi amacıyla kullanılması hatalı olup, bundan doğacak tüm sorumluluk ziyaretçiye, kullanıcıya aittir. Bir rahatsızlığınız var ise öncelikle mutlaka bir hekime danışınız. 2- Bu sayfada yer alan yorumlar kişilerin kendi görüşleridir ve site kullanım şartlarını kabul etmiş sayılır. Yazılanlardan xprodoksit.com sorumlu değildir. Kaldırılmasını istediğiniz yorumu, sayfa adresi ve yorum tarihi ile birlikte iletişim sayfasından bildirebilirsiniz. Gizlilik Politikası 3-Uyarı: Site içeriğindeki bilgiler çeşitli yayın organlarından derlenmiş olup www.xprodoksit.com 'un hiç bir uzman ile doğrudan bağlantısı bulunmamaktadır. Soru ve sorunlarınız için öncelikle doktorunuza başvurunuz.
Paylaş

Son Fotoğraflar
KENE UYARISI VERİLEN İLLER
BEŞ YAŞINA KADAR EMZİREN ANNE
EN SEVİLEN SAÇ MODELLERİ
MUCİZE BEBEK HAYATA TUTUNDU
MUCİZE İKİZLER


Koçluk ve Kişisel Gelişim Kampı


© Copyright www.XprodoksiT.com 2006-2012 Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Platformu

Bu sitedeki bilgiler hekim veya eczacıya danışmanın yerine geçmez. Sağlığınız, hastalık belirtileriniz veya ilaçlar konusunda lütfen doktorunuza danışınız.
Ücretsiz Uygulama ile Cepten Takip EtYoutube Xprodoksit KanalıTwitter'dan Takip Et