Tatlıya çok düşkünüm ama tansiyon sorunum yüzünden diyet yapıyorum. Tatlı yiyeceğim zaman, çikolatayı tercih edebilir miyim?
Son dönemde
American Journal of Clinical Nutrition dergisinde yayınlanan bir araştırma, çikolata sevenleri çok mutlu etti. Yale
Prevention Research Center tarafından yapılan çalışma;
kilo fazlası olanlarda çikolatanın kan basıncını yani tansiyonu düşürdüğünü gösterdi.
Önemli olan Çikolatanın içindeki 'KAKAO' miktarı

Ancak çikolata kan basıncını düşürüyor diye hemen birer kalori bombası olan abur cuburlara yönelmeye kalkmayın. Burada önemli olan çikolata değil, kakaodur. Kakao miktarı az, aşırı şekerli ve yağlı çikolatalı yiyecek ve içecekler; size faydadan çok zarar getirir. Alacağınız kaloriler de, tansiyonunuzu olumsuz etkileyebilir.
Dr. Ece Hattat