By 18 Mart 2012 Devamı →

BELİNİZİ SOĞUKTAN KORUYUN



Normalde pek ağrım olmaz ama kış aylarında bel ağrısı çekiyorum. Sabahları yataktan tutulmuş halde kalkıyorum. Korunmak için ne yapabilirim? N.K./Manisa
Bel ağrısının birden fazla nedeni olabilir. Bel fıtığı, akut zedelenmeler, romatizmal sorunlar ve daha pek çok problem nedeniyle oluşabilir. Hekiminize başvurarak şikayetinizin neden kaynaklandığını öğrenmeniz ilk adımdır.
KASLARI GÜÇLENDİRİNSoğuk havalarda, özellikle kas kasılmalarının artması; var olan bel ağrılarını artırabilir. Siz de hekiminize danışarak aşağıdaki önerilerden yararlanabilirsiniz:
Öncelikle bel sağlığınız için olası travmalardan kaçınmanız ve belinizi korumanız gerek. Ağır eşyalar kaldırırken, eğilirken, uzanırken, arabaya binerkeninerken dikkatli olmanız şart.
Lokal kompresler, bacak veya dizlerinizin altında yastık koyarak yatmanız yardımcı olabilir.
Yüzme, bel egzersizleri veya fizik tedavi ile bel kaslarınızı kuvvetlendirmeniz faydalıdır. Böylece doğal bir korse yaratırsınız.FAZLA KİLOLARI VERİN
Bel ağrınızı hafifletmek için dinlenmeniz şart. Ancak uzun dönem hiç kıpırdamadan sırt üstü uzanmak önerilmiyor.
Bel kaslarının, omurların sağlığı için sigarayı bırakmalı, aşırı alkolden kaçınmalı, kemik sağlığını destekleyen D vitamini, Omega 3’ten zengin, sağlıklı bir beslenme planı yapmalı ve mutlaka fazla kilolarınızı vermelisiniz.


Egzersizin azı bile faydalı

Çokyoğun çalışıyorum ve spor yapmak için vakit bulamıyorum. Her gün bir saat ayırmak yerine kısa süreli egzersizler yapmamın sağlığıma faydası olur mu? E.Y./İzmir

Son dönemde Amerika’da yapılan yeni bir araştırmaya göre; yapacağınız en kısa egzersiz programı bile kalp sağlığınızı olumlu etkiliyor. Örneğin haftada yaklaşık 550 kalori harcatan egzersizler, kalp krizi riskini neredeyse yüzde 14 düşürüyor. Düzenli egzersiz yapmasanız da günlük 15 dakikalık yürüyüş bile bu etkiyi sunuyor. Daha uzun ve daha yoğun egzersizlerde ise koruyucu etki artıyor. Hiç egzersiz yapmamak yerine yaşam şeklinize uygun bir programı mutlaka uygulamalısınız.


Bazı ilaçlar cinselliği etkiler

Birden fazla sağlık sorunum var ve sürekli ilaç kullanıyorum. Zaman zaman sertleşme sorunu yaşıyorum. Bunun içtiğim ilaçlarla ilgisi olabilir mi? O.K./Ankara

Sertleşme sorunu riskini artıran pek çok değişik ilaç var. Bazı tansiyon ve kolesterol düşürücü ilaçlar, ülser, migren, depresyon tedavisinde kullanılan sakinleştiricilerin çoğu cinsel performansınızı düşürebilir.

HEKİMİNİZE DANIŞIN

Bu nedenle, yeni başlayacağınız ya da sürekli kullandığınız ilaçların böyle bir etkisi olup olmadığını mutlaka hekiminize danışmalısınız. Bir ilacı kullanmaya başladıktan sonra sertleşme sorunu yaşadığınızda da bunu mutlaka doktorunuza bildirmelisiniz. Son dönemde yapılan çalışmalar, kullandığınız ilacın tipi kadar sayısının da önemli olduğunu gösterdi. Örneğin, Amerika’da yaklaşık 38 bin erkeği takip eden yeni bir araştırmaya göre sertleşme sorunu riski günde 10 farklı ilaç kullananlarda yüzde 30 oranında artıyor. Değişik sağlık sorunları için birden fazla ilaç kullanıyorsanız, ilaçlarınızı sık sık hekiminize danışarak düzenlemeniz gerek. Kullanılması artık gerekmeyenleri bırakmalı, değişmesi gerekenleri not etmelisiniz.

Dr. Ece Hattat

Eklem Ağrısına Depresyon İlacı
Kuvvetli Bağışıklık Sistemi İçin
Yüksek Protein Diyetleri Diyabet Yapıyor
50 Yaş Üstü Altın Destekler
Kanser Hayat Tarzınıza Bağlı
Günlük Hayatta Spora Yer Açın
Kadınların Yaptığı Hatalar
Uykusuzluk ve Melatonin
Uzun Yaşamanın Sırrı
Mayo Hastalığı
Çikolata Tansiyonu Düşürür
Sigara Sonrası Öksürükler
Cinsel Gücünüzü Arttırma Yöntemleri
Tansiyon, Hafıza Kaybı Yapıyor

...

loading...

Yazar : XprodoksiT - Yazıları
Kategori: Ece Hattat

Etiketler:, ,


Comments are closed.