Ana Sayfa

Sağlık
Diyet
Güzellik
- Doç.Dr.Alev Eken
-
Doç.Dr.Nuran Atmanoğlu
-
Dr.Ceyda Şener
-
Dr. Horward Murad
-
Ebru Şallı
-
Meryem DEDE
-
Suna Dumankaya
-
Şule Karabağ
Jinekoloji
- Prof.Dr.Derin Kösebay
-
Dr. Süleyman Eserdağ
-
Dr. Aytuğ Kolankaya
-
Op.Dr. Alper Mumcu
 

Reklam
Loading

Ana Sayfa - Faydalı Bilgiler - Bingür SÖNMEZ - ASIL DÜŞMAN KARBONHİDRATLAR
ASIL DÜŞMAN KARBONHİDRATLAR
xprodoksit gönderdi. | 09.10.2010

İnsanları kolesterol manyağı yaptık

Kalp ve Damar Cerrahı Prof. Dr. Bingür SÖNMEZ, “Yıllarca insanları kolesterol manyağı yaptık, kolesterol fobisi yarattık. Aslında gerçek düşman katı yağlar ve karbonhidratlardır" dedi.

Kayseri'de Erciyes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Konferans Salonu'nda devam eden Kümes Hayvanları Kongresi'nde konuşan Memorial Hastanesi Kalp ve Damar Cerrahisi Bölüm Başkanı Prof.Dr. Bingür Sönmez, Türk toplumunun günde bir yumurta, ya da gün aşırı bir yumurta yemesinin iyi olacağını, ancak iki yumurtayı önermediklerini söyledi. Silivri'de yumurta paketleme servisinde çalışan 65 personel üzerinde araştırma yaptıklarını anlatan Prof. Dr. Bingür SÖNMEZ, şunları söyledi:

“Araştırmada deneklere, bir ay hiç yumurta yedirmedik, bir ay gün aşırı, bir ay günde 1 yumurta yedirdik. Yumurta, tabiatta yüzde 95 proteini emilen tek yiyecek. Doğanın bize ambalajında hediye ettiği, katkı maddesi konamayan tek yiyecek. İçinde hiçbir şekilde temin edemeyeceğimiz 12 mineral, 11 vitamin olan tek yiyecek. Yıllarca kolesterol bombası gibi gösterilen ama son yıllarda böyle olmadığı saptanan tek yiyecek. Doktorlar, kardiyologlar olarak hastalara yumurtayı yıllarca yasak ettik. Ama bugün diyoruz ki, ‘Gün aşırı bir yumurta, doktor bana dokunma.”

Araştırmanın sonuçlarını da aktaran Prof.Dr. Bingür Sönmez, “Gün aşırı bir yumurta veya günde bir yumurta kötü kolesterol seviyesini yükseltmiyor, iyi huylu kolesterolü yükseltiyor. Damar sertliği risk faktörlerini hiçbir şekilde etkilemiyor. Çalışmanın devamında günde iki yumurtanın Türk toplumu için uygun olmadığını da belirledik. Panelin sonucunda şunu net bir şekilde söyleyebiliriz: Gün aşırı bir yumurta veya her gün bir yumurta kötü kolesterolü yükseltmiyor. Gün aşırı bir yumurta mutlaka yiyiniz, günde bir yumurta yiyebilirsiniz ama iki yumurta önermiyoruz. Çünkü, iki yumurta kan ve kolesterol seviyesini yükseltiyor. Bizim insanımızın reaksiyonu günde iki yumurta aldığında ters etki yapabiliyor. Batılı toplumlarda günde 3 yumurta alınsa bile etki etmediği söyleniyor. Türk toplumu olarak iyi huylu kolesterolü düşük toplumuz. Damar sertliğine yatkın bir toplumuyuz. Dünyada kalp hastalıklarda ölümde birinciyiz. Dünyada en erken by pass olan toplulumuz” diye konuştu.

"Her şey kararında olmalı"

Bingür Sönmez, insanlara yumurta yiyebilirsiniz dendiğinde, günde 5 tane yemeye kalkışıldığını vurgulayarak, “Bilim adamı ‘Ceviz faydalıdır, badem faydalıdır’ diyor, avuç avuç ceviz ya da badem yiyorlar. Her şey kararında. Yıllarca insanları kolesterol manyağı yaptık, kolesterol fobisi yarattık. Aslında gerçek düşman katı yağlar ve karbonhidratlardır. Özellikle katı yağları yemesinler. Karbonhidratı, şekeri hayatlarından çıkartsınlar. Katı yağları kesinlikle tüketmesinler. Sigarayı bırakmak için de geç kalmış sayılmazlar” dedi.

Prof. Dr. Bingür SÖNMEZ
- Bingür Sönmez Mısır Şurubu için Uyardı
-
Hangi Mesleklerde Hangi Hastalıklar Görülüyor
- Asıl Düşman Karbonhidratlar
-
Herşey Kalbiniz İçin
- İktidarsızlık ve Yumurta
- Kalp Yetmezliği Nedir Video  
-
Kalp Yetmezliğinin Belirtileri ve Önlemler
- Kalp Hastalıklarından Korunmak için
- Damar Sertliğine Karşı Önerileri
- Kalp Hastaları Nasıl Oruç Tutmalı?
İrtibat :(0212) 314 6666 - 220 8910 (Dahili:2230-2231)

Gelen Yorumlar
Toplam 2 yorum, 1-2 arası gösteriliyor, yeni tarihliler sonda.
siz isimyapmış vede şımarmamış kişilik olarak taktire şayansınız bazı doktorlar gibi ulaşılamaz degilsiniz hatırladıgım vede bildigim kadar size teşekkür ederim kendi adıma ve eşim murat bayrak adına saygılarımlan
emine bayrak eklemiş. | 17.10.2010 Saat 17:54
BİNGÜR SÖNMEZ HOCAYI SEVİYORUZ VE GÜVENİYORUZ.ALLAH UZUN ÖMÜRLER VERSİN Kİ BİLGİLERİNLE BİZİM ÖMRÜMÜZÜ UZATSIN.HER YAZISINI DİKKATLİCE TAKİP EDİYORUZ.NE DEMİŞLER ÖNCE KORUYUCU TIP SONRA TEDAVİ.TEŞEKÜRLER HOCAM.SİZİN YERİNİZ DOLDURULMAZ.SAYGILAR .
BAHRİYE GÜNEŞ eklemiş. | 01.05.2012 Saat 17:14
Yorum Ekleyin
Yorum
Adınız Soyadınız
Mail
Beni hatirla
Yeni bir yorum geldiginde haber verin.
Lütfen Cevaplayın
3+4 kaçtır? 


Yasal Uyarı! : 1- Bu sitede yer alan bilgilerin yardımcı ve destekleyici olduğunu unutmayınız ve hekime gitmeden kendi kendinizi tedaviye kalkışmayınız. Uygulamalar kişisel ihtiyaca ve koşullara göre değişkenlik gösterebilir. Site içeriğinin tanı ve tedavi amacıyla kullanılması hatalı olup, bundan doğacak tüm sorumluluk ziyaretçiye, kullanıcıya aittir. Bir rahatsızlığınız var ise öncelikle mutlaka bir hekime danışınız. 2- Bu sayfada yer alan yorumlar kişilerin kendi görüşleridir ve site kullanım şartlarını kabul etmiş sayılır. Yazılanlardan xprodoksit.com sorumlu değildir. Kaldırılmasını istediğiniz yorumu, sayfa adresi ve yorum tarihi ile birlikte iletişim sayfasından bildirebilirsiniz. Gizlilik Politikası 3-Uyarı: Site içeriğindeki bilgiler çeşitli yayın organlarından derlenmiş olup www.xprodoksit.com 'un hiç bir uzman ile doğrudan bağlantısı bulunmamaktadır. Soru ve sorunlarınız için öncelikle doktorunuza başvurunuz.
Paylaş

Son Fotoğraflar
BEŞ YAŞINA KADAR EMZİREN ANNE
EN SEVİLEN SAÇ MODELLERİ
MUCİZE BEBEK HAYATA TUTUNDU
MUCİZE İKİZLER
65 KİLO VERDİ


Koçluk ve Kişisel Gelişim Kampı


© Copyright www.XprodoksiT.com 2006-2012 Türkiye'nin Sağlıklı Yaşam Platformu

Bu sitedeki bilgiler hekim veya eczacıya danışmanın yerine geçmez. Sağlığınız, hastalık belirtileriniz veya ilaçlar konusunda lütfen doktorunuza danışınız.
Ücretsiz Uygulama ile Cepten Takip EtYoutube Xprodoksit KanalıTwitter'dan Takip Et