Tag: sibutramin

ZAYIFLAMA TUTKUSU RİSKE DÖNÜŞMESİN
By 08 Haziran 2012 0 Comments Devamı →

ZAYIFLAMA TUTKUSU RİSKE DÖNÜŞMESİN

Haziran ayı geldi, yani artık yaz mevsimindeyiz. Kış ayları boyunca vücudumuzda yer yer kümelenen yağlar ince giysilerin altında daha bir belirginleşiyor. Estetik açıdan bakıldığında aşırı kilo ya da şişmanlık sadece bir görsel bozukluk yaratıyor. Biraz bol giysiler ile bir miktar gizlenebilir, hele kendiniz ile barışık iseniz fazla kilolar hiçbir sorun değil. Ancak insan sağlığı bakımından […]

Kategori: Erdem Yeşilada
BİTKİSEL İLAÇLARDA SİBURTRAMİNE TEHLİKESİ

BİTKİSEL İLAÇLARDA SİBURTRAMİNE TEHLİKESİ

İnönü Üniversitesi Adli Tıp Anabilim Dalı ve Endokronoloji Bilim Dalı akademisyenlerinin yaptığı araştırmada, internet üzerinden satılan ve “tamamen bitkisel” olduğu öne sürülen 9 zayıflama destek ürünün 3’ünde, kalp rahatsızlıkları ve ölümlere yol açabilecek “sibutramine” maddesine rastlandığı bildirildi. Amerika’nın önde gelen sağlık dergilerinden Human And Experimental Toxicology’de de yayımlanan ve yaklaşık 1,5 yıl süren araştırmanın detaylarını […]

Kategori: Haber
VİTAMİN VE DESTEK HAPLARI

VİTAMİN VE DESTEK HAPLARI

Vitamin ve destek haplarının ardında saklanan gerçekler Geçtiğimiz günlerde okuyanları dehşete düşüren birkaç araştırma sonucu basında yer aldı. Sadece beslenme yoluyla alamadığımız mineral ve vitaminleri hap olarak kullanmamızın ömrümüzü uzatmak şöyle dursun kısalttığı haberini okuyup da tüyleri diken diken olmayacak kimse var mıdır? Bundan yıllar önce Amerikalılar arasında pek popüler olan ve peynir ekmek gibi […]

Kategori: Faydalı Bilgiler
ZAYIFLAMA İLAÇLARI İLE GELEN ÖLÜMLER
By 23 Mayıs 2011 1 Comments Devamı →

ZAYIFLAMA İLAÇLARI İLE GELEN ÖLÜMLER

Yine zayıflama ilacı ve yine ölüm! İnsanların en önemli tutkularından biri ideal vücut ölçülerine sahip olabilmek. Bu, sadece kişinin sağlığının korunması bakımından değil, daha çekici görünüşe sahip olabilmek bakımından da önem verilen bir husus. Tabii öyle bir beklenti içerisinde olan insanlar kısa sürede ideal ölçülere ulaşabilmek için kendi ekonomik koşullarını zorlayarak tüm harcamaları yapabilecek duruma […]

Kategori: Erdem Yeşilada
ZAYIFLAMA HAPLARI VE ZARARLARI
By 19 Mayıs 2011 1 Comments Devamı →

ZAYIFLAMA HAPLARI VE ZARARLARI

Zayıflama hapları neden zararlı? Yılda en az üç-beş defa yeni bir “Zayıflama ilacı ölüm getirdi!” haberiyle sarsılıyor ama almamız gereken dersi bir türlü almıyoruz! Sahte vaatlerle pazarlanan bu haplar sadece bizde değil her ülkede tehlike saçıyor. Bu korku filmi (!) Amerika ve Avrupa’da da birkaç kez vizyona girdi, anında ve en şiddetli biçimde cezalandırıldı. Bizdeki […]

Kategori: Osman Müftüoğlu
ZAYIFLAMA HAPLARIYLA GELEN ÖLÜMLER
By 20 Ağustos 2010 1 Comments Devamı →

ZAYIFLAMA HAPLARIYLA GELEN ÖLÜMLER

Zayıflama hapları ile ölümler bir kader mi? Prof. Dr. Erdem YEŞİLADA – Yine zayıflama hapları ve yine kaybolup giden insan hayatları… Ağustos 2010 tarihli gazetelerin manşetlerinde iki aydır zayıflamak amacıyla kırmızı biber hapı kullanan genç bir kadının ölümü üzerine Sağlık Bakanlığı tarafından kırmızı biber haplarının piyasadan çekileceği haberi yer alıyordu. Yapılan otopside bağırsaklarında ağır hasar […]

Kategori: Erdem Yeşilada
BU HAPLARI YASAKLAYIN
By 09 Ağustos 2010 2 Comments Devamı →

BU HAPLARI YASAKLAYIN

Türkiye’de ‘besin desteği, mucize ot, efsane hap, bulunmaz çöp’ diye pazarlanan onlarca, yüzlerce üründe, korkunç ve tehlikeli bir oyun oynanıyor. Bu tür ilaçlar sakat bırakmaya, hasta etmeye hatta can almaya devam etse de, ne ilgililer bu zararlı ilaçlara ruhsat vermeyi ne de eczaneler satmayı durduruyor. ZAYIFLAMA ilaçları sakat bırakmaya, hasta etmeye hatta can almaya devam […]

Kategori: Osman Müftüoğlu
KIRMIZI BİBER HAPI İLE GELEN ÖLÜMLER
By 03 Ağustos 2010 7 Comments Devamı →

KIRMIZI BİBER HAPI İLE GELEN ÖLÜMLER

Red Pepper – Öldüren zayıflama ilacı internette. Kastamonu’nun Çatalzeytin ilçesinde yaklaşık 2 ay önce karın ağrısı, ishal ve kusma şikayetleri sonrası tedavi gördüğü hastanede hayatını kaybeden 23 yaşındaki Nilay Dinçer’in kullandığı “Pepper Time” (kırmızı biber hapı) isimli zayıflama ilacı, Sağlık Bakanlığı tarafından toplatıldı. Edinilen bilgiye göre, evli ve bir çocuk annesi Nilay Dinçer’in rahatsızlanarak özel […]

Kategori: Haber
LİDANIN ZARARLARI
By 04 Eylül 2007 107 Comments Devamı →

LİDANIN ZARARLARI

Zayıflama ilacı olarak satılan ’Lida’nın satışı, Sağlık Bakanlığı tarafından durduruldu. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’ndan dün yapılan yazılı açıklamada, kararın, içeriğinde “sibutramin” adlı insan sağlığına zararlı maddenin bulunduğu tartışmaları üzerine alındığı belirtildi. Bakanlık, laboratuvar analizleri sonucunda üründe ’sibutramin’ tespit edilmesi halinde ürünün piyasadan toplatılması yönünde 81 il müdürlüğüne de talimat verdi. Bunun dışında, ürünün ithal edildiği […]

Kategori: Haber